هواداران تیم برتون و جانی دپ

خروج از رکود

خروج از رکورد

فرانکن وینی تنها یک ارجاع ساده تیم برتون به دلبستگی‌های نوستالژیک خودش نیست، بلکه بعد از نومیدی‌هایی که با ساخت آثار نه‌چندان قابل توجهی همچون ، آلیس‌درسرزمین عجایب و سایه‌های تاریکی برای دوستداران سینمایش ایجاد کرد، حالا این انیمیشن کوچک، می‌تواند نقطه احیایی باشد برای آنچه به سبک برتونی شهرت یافته است؛ سبکی که با ورود به دنیای فانتزی، احساسات مختلف انسانی را از عطوفت و عشق گرفته تا هراس و انتقام برمی‌انگیزد و ارجاعات متعددی به رویاهای آرمانی می‌دهد.

 

 فرانکن وینی (که نامش تداعی‌بخش فرانکشتین مری شلی است) داستانی همچون همین افسانه پرترس دارد؛ احیای مردگان از طریق علوم. در اینجا منتها شخص درگذشته، دیگر نه عروس فرانکشتین، بلکه سگی به نام اسپارکی است که ویکتور، صاحبش قصد دارد از طریق تراکم انرژی برق برگرفته از صاعقه‌های آسمانی او را زنده کند و البته حاصل کار فاجعه‌بار است، نه به‌دلیل وجودی خود اسپارکی، که اتفاقا این حیوان برای کسی دردسر ایجاد نمی‌کند، بلکه از جانب کسانی که با این احیاگری، قصدی دیگر دارند و می‌خواهند با خود جلوه‌گری‌هایی کاذب، از علم بهره‌برداری نامناسب به عمل آورند و در نتیجه به خلق موجوداتی مهیب می‌پردازند که در نهایت، زندگی خودشان را هم مورد تهدید قرار می‌دهد.

 

 

فرانکن وینی در واقع رودررویی دو گفتمان از علم است: گفتمان مسالمت‌‌آمیز و گفتمان ابزاری و داستان فیلم این دو موضع را همچون قهرمانان خیر و شر در فضایی دراماتیک به مواجهه فرامی‌خواند. انگار فیلمبرداری سیاه‌و سفید کار، نه صرفا به‌عنوان یک کارکرد نوستالژیک، بلکه به‌عنوان تجلی این خیر و شر کاربرد خود را متجلی می‌سازد. علم اصیل و واقعی در این شهر کوچک، انگار طالب چندانی ندارد. کودکان همکلاس ویکتور، از آن بهره‌های نامناسب می‌برند و بزرگ‌ترها نیز جز تحقیر علم، کار دیگری ندارند و حتی کار را به آنجا می‌کشانند که با توطئه علیه معلم علوم دبستان، او را از مدرسه اخراج می‌کنند و به جایش معلم ورزش را می‌نشانند. حتی پدر ویکتور نیز در مقابل اصرار پسرش برای امضای برگه مجوز فعالیت‌های رقابتی علمی، او را به بازی بیسبال می‌کشاند و اتفاقا همین بازی است که اسپارکی را به هلاکت می‌رساند (پدر ویکتور یک‌بار دیگر هم در فراری دادن سگ نقش مؤثر دارد؛ زمانی که متوجه می‌شود حیوان توسط ویکتور زنده شده است و برای همین با به سرزنش گرفتن پسر موجبات فرار اسپارکی از خانه فراهم می‌شود.).

 

 

فرانکن وینی سرشار از ارجاع برتون به مایه‌های آشنای سینمایی است که گاه از مولفه‌های سینمای خود او وام گرفته شده‌اند (مثل قیچی بزرگ حرس درختچه‌ها که ناخودآگاه تداعی‌بخش دستان ادوارد دست‌قیچی است و یا نام‌ها و شمایلی که بسیاری از آدم‌های داستان فیلم‌های قبلی برتون را به‌یاد می‌آورد) و گاه از مایه‌های سینمای دیگر فیلمسازان نشأت گرفته است؛ مثل پارک ژوراسیک (ماجرای جونده‌های کوچکی که دنبال دیگرانند و شهردار شهر را درون توالت محاصره می‌کنند) یا گودزیلایی که درست از فیلم‌های فاجعه‌ای ژاپنی سربرآورده است. وجود سگی وصله‌پینه شده، گربه نحسی که نهایتا به جغدی وحشی تبدیل می‌شود، دختر پیشگو، عموی بدجنس و... هر یک امضای خاص تیم برتون را با خود به همراه دارند. این شیوه پست‌مدرنیستی سینمایی که با بازخوانی افسانه‌های کهن و کلاسیک، آنها را در فرمتی مدرن و با هجویه و ارجاع‌های پرشمار و قرائن هندسی شخصیتی- موقعیتی همراه می‌سازد، در عین حال روایت خود را مبتنی بر الگویی متداول ساخته است که بافت سببیتی و علّی و معلولی رفتارها و کنش‌ها و موقعیت‌های آدم‌های داستان، موجب پیشبرد موتور آن می‌شود. فرانکن وینی اگرچه نه به قوت کارهای شاخص برتون، ولی به هرحال به‌منزله خروج از دوران رکود چندساله اخیری است که در کارنامه‌اش مشهود بوده است.

منبع:روزنامه همشهری

خوب امیدوارم از متن خوشتون اومده باشه اگه هم خوشتون نیومده میتونید با مشت بزنید شیشه ال سی دی تون رو بیارید پایین که البته دستتون زخمی میشه پس اینکارو نکنید

بریم سراغ معرفی انیمیشن "Hotel Transylvania"

مدتی بود اینقدر پای یک انیمیشن نخندیده بودم واقعا انیمیشن زیبایی بود

قسمت های موزیکالش واقعا عالی کار شده بودن مخصوصا آخرش باید بگم معرکه بود. و به اصطلاح دیگر برتونی بود از لحاظ گوتیک و تاریک بودنش و نوع فضا سازی هاش واییییییییی هر چی بگم کم گفتم

شخصیت هاش خیلی جالبن همشون من از شخصیت "میوس" خیلی خوشم اومد مخصوصا با صدا پیشگی عالی سلنا گومز.

نوع لباساش و حرکاتش مثل السا داخل انیمیشن فرانکن وینی هست (البته اون خیلی شیرازی بود)

یعنی باورتون نمیشه هر چند دقیقه یک بار فیلمو نگه میداشتم و میخندیدم ایول به نویسندش 

این صحنه رو هم خیلی دوست داشتم هم خنده دار بود هم رومانتیک

از شخصیت مومیایی هم خیلی خوشم اومد چون هم برتونی بود هم بانمک

نمیدونم چرا جدیدا این همه از مومیایی ها خوشم اومده اون همستر تیم برتونم اینم این خپل گنده

بهتون پیشنهاد میکنم این انیمیشن فوق العاده رو از دست ندید این انیمیشن رو با فرانکن وینی که نمیشه مقایسه کرد چون اون واقعا تم تلخ تری نسبت به این داشت ولی میتونم بگم از انیمیشن شجاع خیلی سر تر بود

در ضمن دوستان جشنواره تئاتر فجر هم شروع شده هر کی دوست داشت بره ولی قیمت ها یه خورده عجیب و غریب میزنهولی خوشبختانه چون من رشته ی هنر های نمایشی هستم رایگانه هورااااااااااااااااااا

امروز میخوام برم نمایش خدای کشتار که اشکان خطیبی و بهاره رهنما داخلش بازی میکنن!

البته بهاره رهنما جای لادن مستوفی بازی میکنه!

جشنواره فیلم فجر هم که امیدوار بودم فرانکن وینی رو نشون بدن هنوز خبری ازش نیست و متاسفانه میخوان انیمیشنی رو که امسال حرفی برای گفتن نداشت رو نشون بدن "عصر یخبندان 4"

خوب بگذریم اگه کسی لینک دانلود انیمیشن هتل تراسیلوانیا رو خواست این زیر میرا میتونین پیداش کنین!!

دانلود انیمیشن هتل ترانسیلوانیا Hotel Transylvania 2012

خوب امیدوارم از این آپ قاطی پاطی خوشتون اومده باش من میخوام برم خدای کشتار رو ببینم امیدوارم نمایش قشنگی باشه


نظرات شما عزیزان:

VaMpIrE BlOoM
ساعت17:21---9 بهمن 1391
آپم آپم ادوارد!
میاین برنده ی مسابقه رو انتخاب کنیم؟


sara
ساعت3:47---9 بهمن 1391
سلام ادوارد.امدم بگم اپم.باز نگی نگفتی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

VaMpIrE BlOoM
ساعت18:23---7 بهمن 1391
سه تا فعلا درنظر گرفتم.
اندلسلی
کریزی این لاو وید یو
و آهنگ آخر فراکن وینی...همونی که خیلی آرومه...


"ادوارد "
ساعت18:19---7 بهمن 1391
احسنت حسنت
اگه خواستم یک انیمیشن سبک موزیکال مثل کابوس قبل از کریسمس بسازم حتما فیلمنامشو میدم شما بنویسید
بلوم جان من خودم امتحان کردم .
از یک سایته دیگه گذاشتم و پخش شده ولی نه با هر مرور گری!
اینترنت اکسپلور آهنگ ها رو به راحتی پخش میکنه.
حالا به جای آهنگ آوریل چی میخوای بذاری؟!


VaMpIrE BlOoM
ساعت18:16---7 بهمن 1391
بذار بگم:
تیم چه زیبایی!چه سری!چه دستی!عجب پایی!
کت شلوارت سیاه رنگ و قشنگ!
نیست بالاتر از سیاهی رنگ!
گر خوشگل بودی و خوش خوان!
نبدی بهتر از تو در کارگردانان!
تیم میخواست..........


VaMpIrE BlOoM
ساعت18:13---7 بهمن 1391
دستتون درد نکنه....
هزار و یک بار خودم اینکارو کردم
نمیییییییییییییییییییییییییی یییییییییییییییییییشه!
بذار برم یکم تو توضیحاتش و اینا سر و گوشی آب بدم....شاید چیز به درد بخوری پیدا کردم...


"ادوارد "
ساعت18:04---7 بهمن 1391
آره بلوم جان منم همیشه در طول 3 ماهه کلاس زبان 3 بار غیبتم رو انجام میدم حالا تازه بعضی ترم ها به 4,5 غیبت هم میرسه ولی خدا پدر معلمون رو بیامرزه که پاسم کرد
در مورد آهنگ وب هم من خودم چند بار خواستم آهنگو عوض کنم ولی نمیشه چرا؟ باید بری لوکس بلاگ بزنی خورد و خاک شیرشون کنی تا بفهمی چرا؟!
تنها راهی که میتونی انجام بدی اینه که آهنگ رو غیر فعال کنی و از یک سایت دیگه کد آهنگ رو بذاری داخل وبلاگت.


VaMpIrE BlOoM
ساعت17:58---7 بهمن 1391
موفق باشی....الانشم کلاس زبان دارم....ولی نمیخوام برم....حوصله ندارم....
چی بگم.....پیشنهادی برای همین آهنگ آوریل نداری ادی؟


VaMpIrE BlOoM
ساعت17:44---7 بهمن 1391
اوکی!

میخوام آهنگ آوریلو بردارم...نمیشه!


VaMpIrE BlOoM
ساعت18:17---6 بهمن 1391
آپم ادی!بدو بیا!

VaMpIrE BlOoM
ساعت19:40---5 بهمن 1391
و همینطور صاه = صافه....
اینم یه حرفش افتاده بود....


VaMpIrE BlOoM
ساعت19:38---5 بهمن 1391
ببخشید...نرمال....نوشتم نورمال....

VaMpIrE BlOoM
ساعت19:36---5 بهمن 1391
آره....خون آشاما واقعا خاص ان!
راستش خود مارسلین که عکسشم تو وبلاگم گذاشته بودم...تو گفته بودی دارن با یه وان خون مجازاتش میکنن...خب...همون زیر نور خورشید پوستش یه جوری میشه....هوا میره یه جوریایی...
مثلا اگه پوستش تو حالت نورمال(به دور از نور خورشید.)باشه صاه مثل ماها یا:
-----------------------------
ولی وقتی که میره زیر نور خورشید اینطوری میشه:
-_-_-_-_-_
چه جور بگم...مثه موج دریا میشه!
ولی من یکی که میدرخشم.....
دراکولارا هم همیشه با چترش میره....مارسلینم معمولا نمیره...اگه بره هم با چترش....بارناباس هم همین طور....ولی من نه!


VaMpIrE BlOoM
ساعت17:26---5 بهمن 1391
قضیه ی فرانکی استین!
اونو گفتم!
راستی من جدیدا به این پسرخاله ها خیلی خیلی مشکوک شدم.....حالا این پسرخاله منظورت همونیه که توی کلاه قرمزی بود؟


VaMpIrE BlOoM
ساعت17:22---5 بهمن 1391
وایییی ایول!چه توهم خوبی زده به سرت ادوارد!
ولی من که هر بار یه توهم میزنه...من چی بگم؟


sara
ساعت5:54---5 بهمن 1391
اوهههههههههههههههههههههههههههه هههههههه.ادوارد ترکوندییییییی ایولللللللللللللل

"ادوارد "
ساعت5:47---5 بهمن 1391
خداوندا تعداد لادن های روی زمین را زیاد بفرما
آمیییییییییییییییییییییییییی یییییین!!!!!
سلام لادن جون خدا ههمون رو بیامرزه مخصوصا من
لادن جون من الان کاملا به خودم اومدم
این آپ هم قابلی نداشت همش از ته دلم بلند شده بود
واقعا جدیدا چقدر رابطه های مشترک زندگی خوب شده
مبارک باشه عجب بچه نازی بشتر به خودت برده مخصوصا رنگ موهاش
لادن جون به خاطر دادگاه هم به قول پسر خاله:"معذرت ...مگه چیه کعذرت معذرته دیگه فی فی"
ممنون که به فکر ما هم هستی و سر میزنی راستی توهمات فانتزی رو یادتون رفت خوب اشکال نداره من اول میگم:

یه روز بارونی که هوا ابری اونم ابر سیاه تیم و هلنا و جانی و وینونا و من و عشق رویا هام سوار بر اسب نه نه همون پیاده زیر بارون بریم داخل سینما بنیشنیم و شش تایی دست در دست هم ادوارد دست قیچی رو ببینیم بعد من به تیم بگم خیلی مردی اونم بگه وظیفمه...بعد شب همگی داخل سینما خوابمون ببره بعد همینجور صدای بارون هم بیاد صبح بلند شیم ببینیم بیتل جوس گذاشته بعد دوباره دست در دست هم بشینیم تمام فیلم های تیم برتون رو ببینیم.


"ادوارد "
ساعت5:24---5 بهمن 1391
بلوم جان به دنیای زندگان خوش اومدی
مگه خدا بیامرزتت رو فقط برای مرده ها میگم؟
بلوم جان این انیمیشن خوراک خودته باورت نمیشه باید بری ببینیش مخصوصا شخصیت هاش.
جلسه دادگاه رو هم دیگه بیخیال شید دیگه دوست ندارم دربارش حرف بزنم فقط جلسه بعد دادگاه معلوم میشه که سپیده همون آقوی همساده بوده و توهم زده(مثل مورت رینی) که در ادامه یک اتفاقاتی میفتاد که تصمیم که گرفتم دیگه ننویسم.
آخرش هم مثل بقیه ی داستان های دیگه به خوبی خوشه تموم نمیشه و با یک پایان تلخ رو به رو بودیم فقط میتونم بگم یک نفر باعث شد که دیگه ننویسم اونم....

ممنون که اومدی دلمون تنگ شده بود فعلا


"ادوارد "
ساعت5:16---5 بهمن 1391
ره واقعا سپیده جون این ها باید به انیمیشنی اسکار بدن که متفاوت باشه.
شجاع انیمیشن خوبیه ولی اسکار یا گلدن گلوب حقش نیست.
ولی اگه فرانکن وینی اسکار نگیره میرم سپ بلاتر رو میکشم
لینک دانلود هم قابلی نداشت ..انیمیشن جالب و سرگرم کننده ای به هیچ عنوان از دستش نده.
ممنون که سر زدی


VaMpIrE BlOoM
ساعت20:19---3 بهمن 1391
راس میگه...جلسات دادگاهمون محشر بود....
فقط بگو آخرش قرار بود چی بشه ادی؟منظورم آخر داستانه....قرار بود کجا بکشه؟امیدوارم اونی که گفته بودی نباشه..گرچه تو حقیقتشو گفتی.


VaMpIrE BlOoM
ساعت20:15---3 بهمن 1391
چه با نمکه بچه تون لادی!

لادن
ساعت19:56---3 بهمن 1391
ادوارد بلوم و همه ی مارو و منجمله شمارو خدا بیامرزه با آپ هایی که میکنی بچه

ادیییییییییبه خودت بیاااااااا

در ضمن آپت عالی بود تابلو جان

این آواتارم هم عکسه بچه ی منو هتره


لادن
ساعت19:50---3 بهمن 1391
ولی من از دادگاه خوشم میومددددددد

VaMpIrE BlOoM
ساعت18:37---3 بهمن 1391
سلام...من برگشتم....
ولی قبل از اینکه چیزی بگم..میخوام بدونم چرا خدا منو بیامرزه؟ینی من مُردم؟
آفرین..آپ قاطی پاتی ولی باحالی بود...از انیمیشن هم خیلی خوشم اومد...میرم دانلدوش میکنم....ممنون..
آهان!نگو که چند روز نبودم به خاطر این مرحوم حساب میشم!


ُسپی
ساعت0:14---2 بهمن 1391
فرانکن وینی خاصهههه مثل بقیه کارای تیم مثه خود تیم

ُسپی
ساعت0:13---2 بهمن 1391
اولا که حق شجاع نبود که برنده گلدن گلوب بشه حق فرانکن وینی بود
بعدشم مرسییییییییی واسه لینک دانلود خیلی دوس داشتم این انیمیشنو ببینم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: ادوارد دست قیچی ׀ تاریخ: یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:تیم برتون,جانی دپ,هلنا بونهام کارتر,بیوگرافی,هلنا,کارتر,تیم برتون,جانی دپ,جانی,دپ,سوئینی تاد,فیلم,انیمیشن,آلیس در سرزمین عجایب,ملکه قرمز,ملکه,سیاره میمون ها,ماهی بزرگ,وبلاگ هواداران جانی دپ,وبلاگ هواداران تیم برتون,هواداران جانی دپ, لرد دپ,وبلاگ جانی دپ,وبلاگ تیم برتون,تولد,هری پاتر,عروس مرده,سایه های تاریک,کارگردان تیم برتون,بازیگر,Helena Bonham Carter,Tim Burton,Johnny Depp,bigraphy,تیم برتون و جانی دپ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به دنیای تیم برتون خوش آمدید

به دنیای خاص و پر رمز و راز تیم برتون خوش آمدید. در این وبلاگ جدیدترین اخبار، تصاویر و ویدئو از پادشاه دنیای فانتزی تیم برتون قرار میگیرد.


لینکهای دوستان

جستجوی مطالب